ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП «Міська поліклініка №1»

Розділ I. Загальні положення

1. Це Положення розроблено на виконання Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI “Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон № 2939-VI) та визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні КНП «Міська поліклініка №1» (далі – КНП).

2. Визначення понять:

  • відповідальні структурні підрозділи (особи) – постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію;
  • запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні КНП;
  • запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
  • публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення КНП повноважень, передбачених законодавством, або яка знаходиться у володінні КНП;
  • суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень;
  • документальне забезпечення та контроль – структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання.

3. КНП є суб’єктом відносин у сфері доступу до публічної інформації, а саме розпорядником інформації, який під час вирішення питань щодо доступу до інформації керується Законом № 2939-VI.

4. Відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, є постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, завданнями якої є забезпечення опрацювання, систематизації, аналізу та контролю щодо задоволення запитів на інформацію та надання консультацій під час оформлення запитів.

5. КНП не є розпорядником інформації за запитами на інформацію, що знаходиться у володінні інших органів державної влади України, органів влади інших держав, міжнародних організацій.

6. Не належить до публічної інформації:

  • інформація, що не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено законодавством;
  • інформація, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.

Розділ II. Порядок доступу до інформації

1. Доступ до інформації забезпечується шляхом:

  • систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
  • на офіційному веб-сайті КНП за посиланням: https://mp1.cv.ua/;
  • на офіційному веб-сайті Національної служби здоров’я України (надалі – НСЗУ) за посиланням: https://nszu.gov.ua/nszu-cifrova/onlain-servisi-dasbordi;
  • на інформаційних стендах КНП.
  • надання інформації за запитами на інформацію.
  • будь-яким іншим способом.

2. Для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у володінні КНП, підлягають обов’язковій реєстрації в системі обліку відповідно до внутрішніх документів, правил КНП з дотриманням Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженою постановою КМУ від 14.04.1997р. № 348

3. Запитувачами інформації можуть бути фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень.

4. Запитувач має право звернутися до КНП із запитом на інформацію незалежно від того стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

5. КНП систематично веде облік документів, що знаходяться у її володінні.

6. КНП оприлюднює інформацію про свою діяльність та прийняті ним рішення на виконання повноважень, встановлених Законом № 2939-VI.

7. Структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання зобов’язаний:

  • попередньо опрацьовувати та реєструвати запити на публічну інформацію, а також відповіді за результатами їх розгляду відповідно до вимог законодавства  та з урахуванням вимог цього Положення;
  • вести облік запитів на інформацію.

8. Структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання зобов’язаний:

  • у спеціально визначеному місці для роботи запитувачів з документами чи їх копіями забезпечувати можливість робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації;
  • надавати достовірну, точну та повну інформацію в порядку та строки, визначені Законом № 2939-VI.

9. У разі коли КНП володіє інформацією про особу, постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальна за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, зобов’язана:

  • надавати таку інформацію безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених Законом № 2939-VI;
  • використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений Законом № 2939-VI.;
  • вживати заходів для унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб;
  • виправляти неточну та застарілу інформацію про особу самостійно або на вимогу осіб, яких вона стосується.

Відмова особі в доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені.

10. Система обліку публічної інформації не належить до категорії інформації з обмеженим доступом.

11. Структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання несе відповідальність за забезпечення доступу до обліку запитів на інформацію.

Розділ III. Оприлюднення інформації, що знаходиться у володінні КНП

1. КНП оприлюднює інформацію, яка підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних у відповідності до вимог статті 10-1 Закону № 2939-VI, зокрема:

на офіційному веб-сайті КНП за посиланням: https://mp1.cv.ua/;

на інформаційних стендах КНП.

Розділ IV. Реєстрація запитів та порядок надання відповідей на запити

1. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

2. Письмовий запит подається в довільній формі.

3. Запит на інформацію має містити:

  • ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
  • загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
  • підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

У разі недотримання зазначених вимог, КНП має право відмовити в задоволенні запиту.

4. Діловодство щодо запитів на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання.

5. Усі запити на інформацію, що надійшли до КНП, підлягають реєстрації в день їх надходження. Конверти, в яких надійшли запити поштою, зберігаються разом із запитом.

6. Для реєстрації запитів на інформацію на нижньому полі першого аркуша запиту праворуч або на іншому вільному від тексту місці запиту ставиться штамп КНП. На відтиску штампа зазначається дата надходження запиту та його вхідний номер.

7. Вхідний номер запиту, що надійшов до КНП, складається з початкових літер – ЗПІ, першої літери прізвища запитувача, порядкового номера запиту, що надійшов, наприклад: ЗПІ-М/10. Вхідний номер може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук, аналіз і зберігання запитів на інформацію.

8. У разі надходження повторних запитів їм надається черговий реєстраційний номер.

9. Запити одного й того ж запитувача з одного й того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд КНП, обліковуються за вхідними номерами першого запиту з додаванням порядкового номера, що проставляється через дріб, наприклад: ЗПІ-М/10/1, ЗПІ-М/10/2, ЗПІ-М/10/3.

10. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит шляхом направлення відповідного звернення на офіційному електронною поштою carav@ukr.net на веб-сайті КНП в розділі «Контакти», за посиланням: https://mp1.cv.ua/kontakty/.

11. У разі коли з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити працівник з числа постійно діючої комісії з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальної за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

12. КНП надає відповідь на запит на інформацію в порядку та строки, встановлені Законом № 2939-VI.

13. У разі коли питання, порушені в запиті, потребують надання додаткової інформації, постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальна за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, витребовує її від інших структурних підрозділів КНП. У такому випадку структурні підрозділи КНП повинні надати додаткову інформацію не пізніше двох днів з дня реєстрації відповідного запиту на інформацію.

14. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку необхідно повідомити запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

15. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені Законом № 2939-VI строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

16. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
  • дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;
  • причини, у зв’язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений Законом № 2939-VI. строк;
  • строк, у який буде задоволено запит;
  • підпис.

17. У разі коли задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається КНП на копіювання та друк в межах граничних норм, установлених постановою КМУ № 740 від 13.07.2011 р. «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію». У разі коли КНП не встановлено розмір плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.

18. Відомості, що становлять службову інформацію, визначені Законом № 2939-VI.

19. Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Не належать до інформації з обмеженим доступом декларації про доходи осіб та членів їхніх сімей, які обіймають посаду державного службовця першої або другої категорії. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

20. Відповідь з результатами розгляду запиту на публічну інформацію подається на підпис керівнику КНП або особі, яка виконує його обов’язки.

Розділ V. Порядок відмови в задоволенні запитів та оскарження рішень, дій чи бездіяльності КНП

1. КНП має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

  • якщо не володіє і не зобов’язана відповідно до компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
  • якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до Закону № 2939-VI;
  • якщо особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені Законом № 2939-VI фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;
  • не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених Законом № 2939-VI.

2. Відповідь КНП про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. У разі коли КНП не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, КНП зобов’язаний надіслати цей запит належному державному органу з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним державним органом.

3. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, яка являєтьсярозпорядником інформації;
  • дату відмови;
  • мотивовану підставу відмови;
  • порядок оскарження відмови;
  • підпис.

4. Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду, що прямо передбачено вимогами Закону № 2939-VI.

5. Запитувач має право оскаржити:

  • відмову в задоволенні запиту на інформацію;
  • відстрочку задоволення запиту на інформацію;
  • ненадання відповіді на запит на інформацію;
  • надання недостовірної або неповної інформації;
  • несвоєчасне надання інформації;
  • невиконання розпорядником інформації обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до Закону № 2939-VI;
  • інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядника інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

6. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:

  • ненадання відповіді на запит;
  • ненадання інформації на запит;
  • безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію;
  • неоприлюднення інформації відповідно до Закону № 2939-VI;
  • надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;
  • несвоєчасне надання інформації;
  • необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом;
  • нездійснення реєстрації документів;
  • навмисне приховування або знищення інформації чи документів.

7. Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному Законом № 2939-VI.

8. Посадові та службові особи КНП не підлягають юридичній відповідальності, незважаючи на порушення своїх обов’язків, за розголошення інформації про правопорушення або відомостей, що стосуються серйозної загрози здоров’ю чи безпеці громадян, довкіллю, якщо особа при цьому керувалася добрими намірами та мала обґрунтоване переконання, що інформація є достовірною, а також містить докази правопорушення або стосується істотної загрози здоров’ю чи безпеці громадян, довкіллю.

9. У разі надходження кореспонденції, що одночасно містить вимоги про надання інформації та питання, пов’язані з реалізацією права громадян на подання заяв, клопотань, пропозицій тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом № 2939-VI, а його копія в частині інших питань – Законом України “Про звернення громадян”.

10. У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом № 2939-VI.

ПОРЯДОК
розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію

1. Структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання, формування відповідних справ у разі первинного звернення або долучення звернень/запитів до вже існуючих справ (далі – звернення/запити), що надійшли до КНП, їх попередній розгляд, реєстрацію, сканування, передачу постійно діючій комісії з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальну за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП.

2. Постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальна за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, розглядає передані їй звернення/запити.

3. Постійно діюча комісія з розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію, відповідальна за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні КНП, опрацьовує звернення/запити (у разі потреби самостійно залучає співвиконавців для отримання необхідної інформації, здійснює її аналіз та узагальнення, готує проект відповіді (оформлення, узгодження, коректура, візування), а також здійснює інші необхідні дії для належного опрацювання звернення/запиту та передачі на підпис керівнику КНП або особі, яка виконує його обов’язки.

4. Відповіді на звернення підписуються керівником КНП або особою, яка виконує його обов’язки із урахуванням вимог Закону України “Про звернення громадян” (надалі Законо № 393/96-ВР) та Закону № 2939-VI.

5. Після підписання відповіді на звернення/запит структурний підрозділ КНП, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу запитів на інформацію, їх зберігання здійснює їх реєстрацію та надсилає адресату (адресатам), вносить дані про результати розгляду та дату виконання.